Penyakit Hati



Memang aku degil, memang aku ego, tapi dalam ego aku dalam keras kepala aku, banyak benda yang aku sorok. Aku sorokkan sedih aku, aku sorokkan weakness aku. Aku sorokkan "AIRMATA" aku. Aku jenis yg payahh nak mengalah, give up tuu mungkin benda yg terakhir. Tapi bila aku dah cakap aku mengalah tu, mungkin ada sebabnye. Aku bukan jenis yang suka buat perangai, aku buat perangai dekat kau tuu mesti bersebab. Tak percaya, tanya ibu abah akuu. Diorangg kenal aku dari aku lahir lagii, diorang sendiri kadang tak faham dgn akuu. Kadang aku terlalu agresiff kadang aku juga terlalu sensitif. Perangaii aku tak boleh diramal dan tak boleh dibaca. Sekali kau kata aku, selamanye aku kata kau. Tu sifat buruk akuu. DENDAM!

yess, abah aku sendiri cakap akuu ada satu sifat buruk yg aku perlu padamkan, iaitu DENDAM. Aku terlalu berdendam. Aku tak boleh orang buat aku. Tapi abah aku cakap aku jenis kalau orang tu baik dengan aku, aku akan terus berikan layanan first class dekat dia. Aku sendiri tak faham aku, macam mana? Aku ego, yes memang ego! Tapi ego aku boleh hilang kalau kau berlembut dengan akuu, tapi kalau kau pun berkasar, sorry to say, hati aku jadi batu terus kot, HAHAH

Kau nampak je macam aku tak kisah, kau nampak macam aku tak peduli. Tapi ada kau selam dalam dalam ? no comment. Kau cakap kau tahu aku, tapi diri kau salah kau, ada kau tahu?! Aku sendiri tak tahu nak cakap apa lagi. nanti aku diam kau cakap aku kurang ajar, aku bersuara kau cakap aku melawan ego tinggi, jadi kau nak macam mana? Aku jadi air? terus mengalir, mcam tu? Penyakit dalam diri aku ni susah untuk hilangg, susah untuk dikawal, bila sekali akuberdendam sampai bila pun dendam tu takkan hilangg, even aku maaf kan. Abah aku kata ni PENYAKIT HATI!

Betul kata abah, aku ni degil tapi baik hati bangga jap, Aku cukup pantang orangg usik family aku, cukup pantang, aku ni jenis kasar tapi sebenarnya lembut, nampak je kasar. Aku ni jugak sangat sangat manja dan sensitif, sebab aku sorang je perempuan, yg lain abang. abah kata yee bukan aku kata. Abah cakap aku perlu buang rasa dendam dan ego aku tu. Tapi aku tak rasa aku mampu :( Salah ke kalau aku terus ego? Salah ke kalau aku terus berdendam ? Hmmm

0 Comments